בנק לאומי, תנובה, בזק, קונברס, עלית - אלה רק חלק קטן משורה ארוכה של חברות גדולות שביצעו שינויים בלוגו החברה.
הלוגואים המסורתיים לעיתים מיושנים והוחלפו, במקומם הגיעו לוגואים מחודשים. לוגואים מחודשים אלה באו להסביר על החברה על פעילותה מה ברצונה לשדר ללקוח ואיך החברה ניראת בעיני עצמה.
לוגו הוא למעשה צורה גרפית, המייצגת גוף או עסק באמצעיים חזותיים תמציתיים וקלים לזיהויי.
הלוגו מהווה נכס ויזואלי תדמיתי ושיווקי ממדרגה ראשונה, באמצעותו חודרת החברה לתודעת לקוחותיה.
לעיתים בהדרגה ולעיתים לאורך תקופה של כמה שנים.
שינויים רבים עשויים להתרחש בתדמית החברה אבל את הלוגו לא מחליפים כל יום, במיוחד לאחר שהפך לגורם מרכזי המקשר בין הלקוחות לחברה.
כיום לוגו נדרש לפעול היטב במדיות מגוונות, ולא רק במדיית הדפוס המסורתית, אלה גם בשילוט, באינטרנט, בפקס וגם בטלויזיה.
הלוגו צריך להיות ברור בכל המדיות הקיימות ולעבור היטב גם מבחינת צבעוניות.
לוגו מוצלח אינו נעשה בדרך כלל בין לילה, אלה הוא פרי עבודה בשני כיוונים עיקריים:
א. מחקר מקיף לגבי עיסוקיי החברה, קהל לקוחותיה והמטרות השיווקיות שלה.
ב. כתוצאה מהשלב הראשוני ניתן כעת לבצעה מחקר מקיף לגבי צבע וצורה.
במחקר זה נבדקות אפשרויות שונות להעברת ליבת התדמית של החברה, נבדקים צבעים שונים אשר יהיו מזוהים במדיות השונות.
לעיתים ישלב הלוגו סימול צורני כחלק אינטגרלי מהלוגו, לעיתים הפתרון יהיה מילולי. יחד עם זאת ניתן לבדוק סוגי פונטים שונים שהם חלק בלתי נפרד בזמן בניית הלוגו, ואז מגיעה התוצאה הסופית הלוגו הנבחר מבין עשרות הסקיצות השונות שנבנו כחלק מהתהליך.
עיצוב הלוגו איננו מנותק כלל מהאופנות הקיימות כיום בשוק, עקב העובדה שהכלי העבודה שלנו משתנים (תוכנות מתחדשות), עובדה זו מאפשרת יצירת לוגואים עם אפקטים חדשניים.
לוגו טוב ומוצלח הוא לוגו שיודע להחזיק מעמד גם לאחר שהאופנות חולפות, ולעמוד מנגד גם לאחר שהשוק עובר טלטלה כזו או אחרת.
לכן נשאלת השאלה מדוע ישנם לא מעט חברות בעיקר חברות גדולות המחליפות כיום לוגו?
סיבה מרכזית לכך הוא תהליך ה - branding שעובר כיום על הרבה חברות, תהליך זה במכלול החוויה שנוצרת בין הלקוח לבין החברה.
הגדרה חדשה למערכת היחסים בין הצרכן לחברה מביאה בין היתר גם לשינוי הזהות העסקית של החברה, תחילה ניתן לראות את השינויי בלוגו.
כיוון שיש עסקים הרואים את תדמיתם כמיושנת בעיני הלקוחות, סיבה נוספת היא נקודת הזמן בא אנו מצויים כיום לפיה עסקים רבים חשים שעליהם להתאים עצמם לכלבלה החדשה, הלוגו חייב להיות הראשון שמשקף ומראה את השינוי של התאמה זו.
גורם נוסף הוא כאמור המדיות השונות , הלוגו מהווה נכס עבור החברה ונחשב כחלק בילתי נפרד מהמותג, ערכו עבור העסק לעיתים הוא רב יותר ממוצר מסויים שאותה חברה מייצרת.
חברות רבות כמו virgin ו - volvo , מפרטות בנכסיהם את הערך המשוערך של המותג ובתוך כך הלוגו של החברה.
אם כך הלוגו הוא בלב העסקים ויש להתייחס אליו בצורה ראויה ולהשקיע בו כמו שצריך.
בליד סטודיו לעיצוב - הוקם על ידי גבי בנאי הסטודיו מספק פתרונות קריאטיביים בסטדנדרטים גבוהים בדפוס ובאינטרנט לעסקים קטנים וגדולים כאחד .